בית הספר לוורדפרס » הוספת UTM למעקב אחר מקורות תנועה באנליטיקס

הוספת UTM למעקב אחר מקורות תנועה באנליטיקס

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו10 שאלות

Video

תיאור קצר לשיעור: בשיעור זה נדבר על UTM ועל איך נוכל לבצע מעקב טוב יותר על מקורות הכניסה לאתר באמצעות UTM שאנחנו מוסיפים לקישורים שונים שאנו יוצרים בקמפיין פרסום.

אורך השיעור: 5:35 דקות

קורסים המכילים את השיעור וידאו:

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניית עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

תוכן השיעור:

לאחר שיצרנו חשבון בגוגל אנליטיקס ולאחר שהבנו איך לקרוא נתונים של גוגל אנליטיקס נוכל לראות שיש מקורות תנועה שאנחנו מקבלים כניסות מבלי לדעת מהאיפה הם הגיעו. באמצעות UTM נוכל פתור את הבעיה.

מה זה UTM ואיך זה משפר מעקב באנליטיקס?

פרמטרים של UTM הם פרמטרים שאנחנו יכולים להוסיף אל קישור של עמוד באתר על מנת להבין מאיזה מקור תנועה או קמפיין פרסום הגיע הגולש. לצורך הדוגמא בואו ונגיד שיש לי חתימה למייל שעל ידי לחיצה עליה אפשר להגיע אל האתר שלי.

במקרים מסוימים המעקב של הקישור יראה שהגולש הגיע אליי לאתר באמצעות Gmail ובמקרים אחרים הוא יתייג את התנועה בתור Direct מה שאומר שאני לא יכול לדעת מה מקור התנועה והמטרה שלי היא לדעת כמה שיותר טוב מאיפה הגיעה הגולש אל האתר כדי לדעת אילו מקורות חיצוניים מביאים את מרבית הכניסות.

איך יוצרים קישור UTM?

כפי שציינתי מעל אנחנו מעבירים את המידע של מקור התנועה בתוך הקישור על ידי הוספת פרמטרים שונים של גוגל לקישור. ניתן לבצע את זה באופן ידני ואפשר להשתמש בכלים קיימים שיאפשרו לנו להכניס פרמטרים שונים והם יחוללו עבורנו את הקישור עם הפרמטרים בתוך הקישור.

למי שרוצה להשתמש במחולל שיעזור ליצור קישור UTM בצורה קצת יותר קלה ונוחה ניתן לעשות זאת על ידי כניסה מתחת ואפשר לעקוב אחרי ההסברים שיסייעו לכם להבין מה כל פרמטר שאתם מכניסים מייצג:

https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/

לצורך הדוגמא אפשר לראות שבקישור הבא שאני הכנסתי לחתימה למייל של הגדרתי כמה פרמטרים שונים:

https://www.yydevelopment.co.il/?utm_source=gmail&utm_medium=email&utm_campaign=email_sig
  • הפרמטר של utm_source מוגדר בתור gmail וזה מסמל את הדומיין או המקום שממנו מגיע הגולש. זה יכול להיות שם אחר, דומיין או כל דבר שיעזור לכם להבין מאיפה הגיע הגולש. בפועל סביר להניח שחלק מהכניסות יגיעו גם מספקי מיילים אחרים אבל הכנסתי את gmail בתור דוגמא
  • השדה השני של utm_medium מסמל את האמצעי שממנו הגיע התנועה. זה יכול להיות מודעה או במקרה שלנו מדובר על תנועה שמגיעה מהמייל ולכן הגדרתי את זה בתור email
  • הפרמטר הבא הוא utm_campaign ותחת הפרמטר הזה הגדרתי את המשתנה  email_sig כדי שאני אדע שהגולש הגיע אליי מתוך החתימה למייל.

צפייה בקישור החדש

על מנת לוודא שהקישור שהגדרנו עובד כמו שצריך אז תחילה חשוב לוודא שאתם לא חסמתם את האייפי שלכם מלקבל צפיות באנליטיקס ואם זה המקרה נוכל לבצע את המעקב גם עם המחשב שלנו.

כנסו לגוגל אנליטיקס ותחת האפשרות של Real-Time נוכל לראות את מקורות התנועה ולוודא שהכנסנו את הנתונים כמו שצריך ומכאן והלאה להשתמש בקישור UTM אז כדי לבצע את המעקב על כל מי שנכנס לאתר שלנו דרך החתימה למייל, דרך קמפיין פרסום, דרך ניוזלטר או בכל אמצעי התקשרות אחר.

הצטרפו לקהילות המובילות של בוני האתרים בישראל

זה הזמן להצטרף לקהילה שלנו ולקבל סיוע ותמיכה בקבוצות המובילות בארץ לבוני אתרים בוורדפרס (-:

מתחילים בקטן - קורסים לבוני אתרים בפחות מ-99 ₪

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

יש לי הצעה מעניינת יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעתיים שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

קורסים מקיפים ומומלצים ללימוד בניית אתרים

לבנות אתר ב-10 ימים

לבנות אתר ב-10 ימים

קורס מזורז שילמד אותך לבנות אתרים ב-10 ימים. נקודת כניסה מעולה לתחום של בניית אתרים במחיר משתלם.

  • קורס לבנות אתר ב-10 ימים 52 שיעורים שילמדו אותך הכל על בניית אתרים
  • בונוס 1: לבנות אתר מתבנית מוכנה לאנשים עסוקים שלא רוצים להשקיע 10 ימים
  • בונוס 2: גיבוי, שחזור, ותחזוקה לאתר איך לבצע גיבויים ולתחזק אתר ללא תקלות
  • בונוס 3: אלמנטור קונטיינר (Container) איך ליצור תוכן באמצעות אלמנטור קונטיינר
  • בונוס 4: קורס אחסון אתרים ב-Cloudways אחסון אתרים על גבי חברות השרתים המובילות בעולם
  • בונוס 5: קורס קלאודפלייר + מייל עסקי בחינם איך להשתמש בקלאודפלייר + יצירת מייל עסקי בחינם
  • בונוס 6: לעבור אחסון ולהישאר בחיים איך להעביר אתר מאחסון אחד לאחר ללא תקלות
  • תמיכה לשנה לשאלות בעמודי השיעורים
  • גישה לקבוצת הפייסבוק של הקורס
  • גישה לכל החיים
  • תעודה הכשרה בסיום הקורס (קובץ PDF)
  • גישה לעדכונים ושיעורים חדשים
  • 100% החזר כספי ל-14 ימים
למידע נוסף

רכשו את הקורס 578 סטודנטים לפניך (-:

וורדפרס Expert - קורס בניית אתרים

מסלול וורדפרס Expert

למעלה מ-10 קורסים מלאים ומעל 600 שיעורים שילמדו אותך הכל על בניית אתרים ברמה הגבוהה ביותר בארץ.

  • קורס וורדפרס Beginner קורס בניית אתרים למתחילים – (2,250 ₪)
  • קורס וורדפרס Tool Kit הצעת מחיר + אפיון + צ’ק ליסט + התנהלות עם לקוחות
  • קורס בניית אתר ב-10 ימים איך לבנות אתר במהירות שיא
  • קורס וורדפרס Next Level מחיר הקורס 2,500 ₪
  • קורס וורדפרס SEO התאמת אתרים לגוגל – (750 ₪)
  • קורס: אלמנטור Ninja הקורס שיהפוך אותך לנינג’ה באלמנטור – (999 ₪)
  • קורס: אלמנטור PRO + אנימציות יצירת אתרים מורכבים ואנימציה – (550 ₪)
  • קורס וורדפרס Rocket שיפור מהירות לאתר – (999 ₪)
  • קורס וורדפרס Security חיזוק אבטחה לאתר – (750 ₪)
  • קורס וורדפרס Global בניית אתרים דו לשוניים בכל השפות – (750 ₪)
  • בונוס 1: גיבוי, שחזור, ותחזוקה לאתר תחזוקת אתרים ומניעת בעיות ותקלות
  • בונוס 2: אנליטיקה ומעקב לאתר גוגל אנליטיקס, סרץ קונסול ויאנדקס מטריקה
  • בונוס 3: איך לקבל יותר פניות מהאתר הוספת כפתורי יצירת קשר + שיפור המרות
  • בונוס 4: קלאודפלייר + מייל עסקי בחינם שימוש בקלאודפלייר ויצירת מייל עסקי בחינם
  • בונוס 5: התקנת אתר על המחשב איך להשתמש במחשב ולחסוך עלויות אחסון
  • בונוס 6: קורס Cloudways אחסון אתרים בחברות השרתים המובילות בעולם
  • בונוס 7: לעבור אחסון ולהישאר בחיים איך להעביר אתר מאחסון אחד לאחר ללא תקלות
  • בונוס 8: אופטימיזציה לתמונות איך להעלות תמונות שיעזרו לאתר להתקדם בגוגל
  • בונוס 9: יסודות העיצוב לבוני אתרים כל מה שצריך לדעת כדי לעצב את האתר המושלם
  • בונוס 10: זכויות יוצרים בדיגיטל איך להימנע מתביעה משפטית כאשר בונים אתר
  • בונוס 11: 20 אלף בחודש מבניית אתרים איך למצוא לקוחות ולייצר הכנסה מבניית אתרים
  • בונוס 12: משיחת מכירה לכסף בחשבון איך לשפר את התהליך מכירה ולסגור יותר עסקאות
  • בונוס 13: התנהלות עם לקוחות + ניהול פרויקטים איך מתנהל פרויקט בניית אתרים כולל תחזוקה לאתר
  • 705 שיעורים למתחילים + למתקדמים
  • תמיכה לשנה לשאלות בעמודי השיעורים
  • גישה לקבוצת הפייסבוק של הקורס
  • גישה לכל החיים
  • תעודה הכשרה בסיום הקורס (קובץ PDF)
  • גישה לעדכונים ושיעורים חדשים
  • 100% החזר כספי ל-14 ימים
למידע נוסף

רכשו את הקורס 483 סטודנטים לפניך (-:

אם אהבתם את השיעור ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

עוסק בתחום של פיתוח אתרים ועיצוב גרפי למעלה מ-15 שנה. נינג’ה מומחה לוורדפרס, מפתח תוספים ותבניות בהתאמה אישית והמרצה שלכם בקורס הדיגיטלי המקיף והמוביל בישראל ללימוד בניית אתרים בוורדפרס בצורה נכונה.

שאלות ותשובות לשיעור

שאלות ותשובות

10 שאלות

  1. אור ימין
    אור ימין

    היי יוחאי, אחרי שאנחנו יודעים לבצע מעקב על המקורות תנועה לאתר שלנו. איך אפשר לעלות שלב ולהסיק מה הקשר בין המקור לבין היחסי המרה\רכישות.

    לדוגמא: אם יש לי כמה קמפיינים באוויר נגיד פייסבוק וטיקטוק, וכל אחד יצרתי UTM, עכשיו אני יודע לדעת ש30 אנשים נכנסו מפייסבוק ו45 נכנסו מטיקטוק. איך אני יודע כמה מתוך ה30 קנו או השאירו פרטים וכמה מתוך ה45 של טיקטוק קנו או השאירו פרטים?

    בדרך הזו אוכל להבין איזה מודעה גורמת ללקוח לפעולה ואיזה “רק מסקרנת” אותו.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי אור, זאת שאלה מצוינת שלצערי אני לא יודע לענות לך עליה.

      בגדול זה אפשרי בפלטפורמות השונות אבל בגלל שפיתחתי לעצמי מערכת מעקב פנימית אף פעם לא ניסיתי להבין איך זה עובד במערכות האחרות כמו אנליטיקס או אם תוספים וזאת הסיבה שאני לא יודע לענות לך.

      רק כדי לתת לך כיוון אולי לרעיונות אני אסביר מה אני עושה. לפעמים שאני יוצר השקה אני משיק אותה מפלטפורמות שונות. פייסבוק, יוטיוב, רשימת תפוצה במייל, באנרים באתרים, פופאפ, קבוצת וואטסאפ וכו’…

      בנקודות מסוימות בדרך הייתי נותן לכל פוסט בכל פלטפורמה UTM נפרד כדי לדעת באופן הכי מדויק מאיפה הגיע לקוח משלם ברמת בפוסט וברמת הפלטפורמה. אצלי זה מובנה במערכת שבסיום המבצע אני רואה איזה פלטפורמה הביאה את כמות המכירות הכי גדולה ואיזה פוסט הביא הכי הרבה מכירות. שזה בעצם הרעיון ששאלת עליו ואתה צריך למצוא רק איך לבצע את זה.

      אני משתמש גם לפעמים בפלטפורמה הבאה למעקב המרות לפי עמודים במשפך:
      https://www.truconversion.com/

      אז דבר נוסף שלפעמים אני עושה זה ליצור עמוד נחיתה נפרד לכל פלטפורמה (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם וכו’…) וככה אני יודע לזהות מה אחוז ההמרות לכל דף נחיתה, ולפעמים גם מה אחוז המכירות לפי הפלטפורמה (זה גם נותן נקודת מבט חשובה של האם הדף נחיתה או הדף מכירה ממירים).

      אבל כמו שאמרתי לצערי אני לא מומחה לאנליטקה בפלטפורמות הקיימות אז אני לא יודע לכוון אותך לאיך עושים את המעקב הזה שם אבל בגדול אתה תצטרך למצוא דרך לאסוף את נתוני ה-UTM לתוך ההזמנה באתר או לתוך הטופס ולפי זה לדעת מאיפה הגיעה המכירה.

      זה קל יותר שאתה מפנה לעמודי נחיתה, אבל קצת יותר קשה לאסוף את הנתונים כשמדובר על אתר עם הרבה עמודים.

  2. מיכל יוגב
    מיכל יוגב

    הי יוחאי ,
    יתכן ופספסתי בשיעורים איפה אני יכולה להטמיע את הקוד עצמו שמתקבל לי .
    האם זה חומר שמופיע בקורסים ?
    אם כן אשמח לקישור או לעזרה הנושא 🙂

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי מיכל, אם את מדבר על UTM אז את לא מטמיעה כאן את הקוד. את פשוט יוצרת קישורים לאתר שמכילים את המידע הזה.

      אם את מתכוונת לגוגל אנליטיקס אז יש על זה פרטים במודול של אנליטיקה ומעקב:
      https://wp-school.co.il/my-courses-products/?p=website_analytics

      1. מיכל יוגב
        מיכל יוגב

        הי יוחאי , תודה על התשובה .
        כן, התכוונתי ל UTM.
        ראיתי את הסרטון שוב ואשמח לדעת רק אם הבנתי כמו שצריך.
        נגיד אני רוצה שממודעה שפרסמתי/מבאנר מסויים יכנסו לאתר שלי .
        אני ישים את הקישור לאתר שלי בכתובת דומיין
        ירשום בסעיפים נגיד פייסבוק ואז מודעה חדשה (באנגלית כמובן חח)
        ואז את הקישור עצמו שאני מקבלת אני ישים בקישור שיוביל לאתר שלי במודעה ? או בבאנר ?

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          אתה מכניסה את הקישור למודעה, באתר או כל קישור שאתה רוצה והקישור מוביל לאתר שלך ומכיל את המידע שאת רוצה להעביר.

          מי שיודע להשתמש במידע הזה יודע לשאוב אותו ולהכניס ולנתח אותו.

          לצורך הדוגמה את יוצרת מודעה בגוגל ובתוך ה-UTM את מכניסה את הפרמטרים של גוגל ואפילו את המילת מפתח כדי לדעת מאיפה מגיעה התנועה. הקישור מוביל לאתר ומכיל בתוכו את הפרטים.

          ומי שיודע להשתמש בפרטים האלו יכול אפילו לשאוב אותם לתוך טופס יצירת קשר ולהעביר אותם כאשר מישהו יוצר קשר וזה מאפשר לדעת מאיפה התנועה מגיעה למשל בדפי נחיתה.

  3. טובית שינדלר
    טובית שינדלר

    האם אפשר ליצור קישורי UTM גם לחתימות מיילים שלא שייכים לגוגל? והאם יש הגבלה למספר הקישורים שרוצים ליצור? לדוגמה: אני רוצה ליצור קישור לשלוש חתימות מייל שונות של שלושה עובדים שונים ועם הזמן להוסיף עוד קישורים לכל מיני אלמנטים שמתווספים באתר.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      כן אפשר ליצור UTM גם לחתימות. ולא אין הגבלה זה פשוט פרמטרים של מידע שנמצאים בתוך הכתובת של האתר, אין סיבה שתהיה לזה הגבלה.

  4. לימור רוזיק
    לימור רוזיק

    היי יוחאי, הכנסתי את הנתונים כפי שאמרת, הפניה מפוסט בלינקדין למאמר. ושאני נכנסת לאנליטיקס הוא לא מראה לי כמו אצלך את המקור שהוא לינקדין אלא רשום לי direct / not set
    לא מצליחה להבין למה זה…

    תצוגת כניסות באנליטיקס

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי לימור, קשה לי לדעת מה הבעיה כאן.

      1) קודם כל תשמשי בכלי הזה על מנת ליצור את הקישור:
      https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/

      2) תחכי אולי כמה ימים מהרגע שנכנסת לקישור ועד שזה יופיע באנליטיקס כי אולי זה לא מתעדכן באופן אוטומטי.

באסה, היכולת לשאול שאלות בשיעור פתוחה רק למשתמשים שרכשו את הקורס

כלי נגישות